Arató Emil téri közösségi tervezés összefoglalója

A diákokkal közösen terveztünk

Szeptemberi háromnapos kérdőívezésünket követően novemberben az Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola diákjain volt a sor, hogy segítsenek az Arató Emil tér újratervezésében. A három hétig tartó játékos versenyben az iskola 6-7-8. osztályos tanulói vettek részt, és a végső cél az volt, hogy az egyes osztályok mind a saját fantáziájuknak megfelelő terveket hozzanak létre. A csapatmunkára és a közös gondolkodásra serkentő játék során az osztályokon belül hat csoportnak kellett összedolgoznia. A csoportok különböző feladatokra specializálódtak:

  • A tervezők csoportjának funkciókat kellett elhelyeznie térképen, melyeket előzetesen a kerttervezőkkel együttműködve megterveztek.
  • A megtervezett funkciókról a formatervezők készítettek látványterveket.
  • A kerttervezők csapatának a növények kiválasztásával kellett foglalkozniuk, utolsó feladatuk pedig a tér tájépítészeti tervének elkészítése volt.
  • A piackutatók csoportjának kérdőívezéssel kellett felmérnie a terület használóinak igényeit.
  • Az arculati tervezőcsoportnak – többek között – ki kellett találni az osztály szlogenjét és egy időkapszulát is készítettek úgy, hogy megkérdezték az osztály tagjait, miként látják a tér jövőjét.
  • A média csoport fotókat készítettek, gifeket gyártottak és a játék végén egy összefoglaló videót forgattak a csoportról.

A zsűrinek nehéz dolga volt, mert mindegyik osztály sok értékes ötletet tervezett meg a megújuló Arató Emil térre. A beérkezett munkákat a korábbi és végső megoldások használhatósága és kreativitása, az osztályok által beletett energia, valamint a határidők tartása szerint osztályozták. Az eredményhirdetésre izgatottan érkeztek az osztályok december 5-én, jobban várták a zsűri döntését, mint a Mikulást. A szervezők röviden összefoglalták az osztályok munkáját, és elmesélték azt is, hogy az elkészült tervek miként fognak beépülni a tervezési folyamatba. Az eredményhirdetést mindenki kíváncsian várta. Harmadik helyezést ért el a 6. a osztály, akik Fortuna néven futottak. Merész és igényes tervekkel álltak elő, sok használható ötlettel. A második helyezést a 7. c, Villámló pockok kapták, akik szintén sok jó ötlettel gazdagították tervüket, szép, kidolgozott, változatos növényalkalmazással alkották meg a kertépítészeti tervüket is. Első helyre a Gyepmester Gyorsszolgálat, 7. b osztály került, akiknek a feladat elvégzésén túl humorra is jutott energiája. Minden feladatukba belecsempésztek némi vidámságot. Azok az osztályok sem búsultak, akik nem értek el helyezést, őket csokival lepték meg a szervezők.

A fiatalok munkái már a tájépítész tervezőknél vannak, akik már hozzá is láttak a tervek elkészítéséhez. A következő találkozón – amit előreláthatólag február-március környékén tartunk – már az elkészült koncepciótervek bemutatására kerül majd sor. Erre szeretettel várunk majd mindenkit, akit érint és érdekel az Arató Emil tér megújulása.