Flórián tér közösségi tervezés – május 18.

Beszámolónk a negyedik tervezési alkalomról.

A negyedik tervezési alkalmon folytattuk a tér funkcióinak elhelyezését, illetve beszéltünk olyan fontos kérdésekről is, mint a parkolóhelyek megtartása – esetleg a férőhely számának változtatása, a park zajvédelmének lehetőségei, a kutyás-nem kutyás kettéosztás kérdése, gyalogos és biciklis közlekedési lehetőségek megoldása. Sok témát érintettünk és velünk tartott a Garten Studio három munkatársa illetve közlekedési szakértője, valamint Molnár Berta a Magyar Kerékpárosklub részéről is.

A május 18-i  beszélgetés jó hangulatban telt és sok fontos témáról sikerült megegyezésre jutnunk. Átbeszéltük a parkolókkal kapcsolatos kérdéseket, szükség van-e ennyi parkolóhelyre, esetleg csökkenthető-e a parkolók száma a zöld terület javára? Milyen lehetőségek vannak a BMX pálya felújítására? Hogyan alakítható olyanná a zöldterület, hogy az mindenkinek kényelmes, és fenntartható legyen?

A Garten Studio tájépítészei megosztották a tervezéssel kapcsolatos fontos szempontokat, és kreatív megoldásokat hoztak a felmerülő problémák megoldására. Felmerült az az ötlet, hogy a tér út-közeli szakaszain kisebb dombokkal tennék intimebbé, zártabbá a parkot. A játszótér nagyságát, zártságát illetően nem született még döntés, ezért is várunk mindenkit a szombati alkalmakon, ahol kifejezetten a sport és a játszó funkciók lesznek fókuszban.

Sokat beszélgettünk arról, hogy legyen-e a parkban bicikliút, és ha igen, hogyan különülhet el a gyalogúttól? Hogyan osztaná meg a teret egy ilyen közlekedési funkció, egyáltalán szükség van-e rá, használják-e a majd a biciklisek? Voltak többen, akik elmesélték, hogy a Duna-parton húzódó bicikliút megközelítése nehézkes, erre talán megoldást adhat egy, a parkon át kialakított bicikliút. A kialakítása viszont csökkentené a zöldterület arányát, amihez viszont ragaszkodnak az itt élők. Ezt, az inkább infrastrukturális kérdést egy másik, célzottan erre fókuszáló tervezési alkalmon fogjuk megvitatni.