BUDAPEST, III. KERÜLET, ÓBUDA-BÉKÁSMEGYER HIVATALOS HONLAPJA

Cella Trichora - második alkalom

2015. 12 15., 16:49

Fontos kérdésekben döntöttünk december 9-én

Mivel az előző héten már megismerkedtünk a területet érintő problémákkal, illetve a környékbeliek számára egyenként fontos tervezési elemekkel, ideje volt elkezdeni a konkrétumok felé fordulni, és közösen találni meg a válaszokat a felmerült kérdésekre. Először a terület közlekedési rendszerét tekintettük át: három csoportra oszlottunk, mindegyiknek önállóan kellett javaslatot tennie az útvezetés átalakítására. A saját eredményeit mindegyik csoport bemutatta, majd a különböző verziókat a projekt úttervező mérnökével, Wettstein Miklóssal közösen beszéltük át, aki felhívta a figyelmet az egyes változatok gyengéire és erősségeire.

Ezt követően a Zsuffa Zsolt tervező mutatta be az előző alkalom alapján formálódó elképzeléseit a tér és a Cella Trichora átalakításával kapcsolatban. Már ő is mutatott előképeket burkolatokra, térbútorokra, térszervező eszközökre, de az ő előadása után még több ilyet tekinthettünk át, köszönhetően egyrészt az egyik környékbeli lakónak – Katának – , másrészt a projekt tájépítészeti részéért felelős Újirány Tervezőiroda vezetőjének, Kovács Árpádnak, akik mindketten számos inspiráló előképet, hazai és külföldi példát mutattak be nekünk.

Miután alaposan átbeszéltük a látottak és hallottak alapján a felmerült kérdéseket, szerettünk volna döntést is hozni. Először azt tisztáztuk, ki támogatja, hogy egységes, és ki azt, hogy “szétszabdalt”, két részből álló legyen az új tér. Itt egyértelműen az az álláspont alakult ki, hogy egységes térre van szükség, vagyis a jelenleg keresztbe is futó utak kerüljenek ki a terület szélére. Egyelőre nyitott kérdés maradt, hogy a keleti oldalon ez pontosan mekkora távolságot jelentsen, ám a hallottak alapján a tervezők már fognak tudni előzetes terveket készíteni, ami alapul szolgálhat a továbbgondolkodáshoz. A másik nagy kérdés az volt, hogy a terület inkább városi térként, vagy inkább parkként éledjen újjá. A két fogalom hosszas boncolgatása után végül úgy határoztuk meg a tervezést, hogy egy olyan funkcionális városi közteret szeretnénk létrehozni, amely ugyanakkor képes “parkélményt” nyújtani a használóknak.

A csaknem háromórásra nyúló egyeztetés végén azzal álltunk fel az asztaltól, hogy december 16-án már a finomabb részletek kidolgozására fogunk sort keríteni.