98
A WELLBASED projektben 10 ország 18 partnere vesz részt, Önkormányzatok, kutatóintézetek és civil szervezetek, amelyek különböző tudományágakat képviselnek, beleértve a természettudományos, a klinikai, a szociális és a környezettel kapcsolatos területeket.
Konzorcium
Kontaktszemély: Elena Rocher
Weboldal: www.lasnaves.com
1. FUNDACION DE LA COMUNITAT VALENCIANA PARA LA PROMOCION ESTRATEGICA EL DESARROLLO Y LA INNOVACION URBANA (LNV)
A LAS NAVES Valencia képviselőtestülete által támogatott alapítvány, amelynek célja, hogy az embereket az innovatív cselekvés középpontjába helyezve előmozdítsa a városi és a társadalmi innovációt.
A LAS NEVAS kíséri azokat a folyamatokat és kezdeményezéseket, amelyek innovatív megoldásokat nyújthatnak az állampolgárság és a városi kihívások valós problémáira, megerősítve a terület társadalmi struktúráit, tudáson és technológián keresztül, az innovációt az állampolgárság szolgálatába állítva, hozzájárulva a kormányzáshoz és a társadalmi kohézióhoz.
A Las Naves célja, hogy Valenciát innovációs városi laboratóriummá tegye, amely az innovatív megoldásokat validálja, és hogy ezáltal olyan bizonyítékokat gyűjtsön, amelyek minőségi döntéshozatalhoz vezetnek a közpolitikai ügyekben, közszolgáltatássá emelve azokat. A fő cél az állampolgárok egészségének, jólétének, autonómiájának, társadalmi befogadásának, részvételének és életminőségének javítása. Ezért a Las Naves LivingLabokat és pilot projekteket indít a városban, amelyek tesztelik és érvényesítik a városi kihívásokkal megküzdő innovatív technológiákat és megoldásokat.
A Las Naves az innováción dolgozik, 4 érdekelt szereplő bevonásával, melyek az alábbiak: közszféra, magánszektor, kutatás/ akadémia, civil társadalom, valamint az 5. fél a stratégiai szektorok: mobilitás, energia, egészség, élelmiszer és kultúra.
A Las Naves a kutatási és innovációs fellépést egy küldetésorientált stratégián keresztül összpontosítja, amelynek célja a polgárok életminőségének javítása és az SDO elérése.
Kontaktszemély: Corentin Girard
Weboldal: www.canviclimatic.org
2. FUNDACIO DE LA COMUNITAT VALENCIANAOBSERVATORI VALENCIA DEL CANVI CLIMATIC (VCE)
A Valenciai Klíma és Energia Alapítvány (Hivatalosan Klímaváltozás Megfigyelő Alapítvány), Valencia képviselőtestülete által támogatott szervezet, amelynek célja a város fejlődésének támogatása és előmozdítása, a város klímaváltozási stratégiájának különböző aspektusaiban való ösztönzése és végrehajtása révén. Az alapítvány két pillér köré fejleszti tevékenységét az éghajlatváltozás, az éghajlatváltozás mérséklése és az alkalmazkodás kezelése érdekében, hogy az klíma igazságosságot és az energiademokráciát Valencia város minden lakója számára biztosítsa. Az alapítvány fő célkitűzései a város és lakóinak tájékoztatása, képzése és transzformációja, hogy Valencia klíma -semleges és klímabiztos lakóterületté váljon. Az Alapítvány által végrehajtott valamennyi projekt célja még a fenntartható városfejlesztés, az éghajlati igazságosság, továbbá az energiademokrácia előmozdítása polgárai érdekében, azért, hogy az életminőségük javuljon. Az Alapítvány célja az is, hogy klímavédelmi kezdeményezéseket és városon belüli kísérleti projekteket vezessen be, amelyek tesztelik és érvényesítik az éghajlatváltozással kapcsolatos városi kihívásokkal foglalkozó innovatív megközelítéseket és megoldásokat.
Kontaktszemély: Josep Redón
Weboldal: www.incliva.es
3. FUNDACION PARA LA INVESTIGACION DEL HOSPITAL CLINICO DE LA COMUNITAT VALENCIANA (INCLIVA)
A „Fundación para la Investigación del Hospital Clínico de la Comunidad Valenciana” (INCLIVA, www.incliva.es) Spanyolország 10 legjobb orvosbiológiai kutatóintézetének egyike. Négy kiemelt kutatási terület köré szerveződik a tevékenysége: szív- és érrendszer, onkológia, anyagcsere és szervi károsodások, valamint reproduktív orvoslás. Az INCLIVA a spanyol kormány által támogatott tudományos kiválósági központok keretébe tartozik, amelyet a Carlos III Nemzeti Egészségügyi Intézet akkreditált, mint az egészségtudományok kutatóintézetét.
Az INCLIVA az a szervezet, amely irányítja az egészségügyi kutatást, amelyet a Valenciai Orvostudományi Egyetem végez. A reproduktív genetikával foglalkozó IGENOMIX Alapítvány és az Egyetemi Klinikai Kórház magában foglal egy egészségügyi osztályt, biztosítva ezzel 350 000 lakos egészségügyi ellátását az EHR -ben, ami virtuálisan lefedi a részleg teljes népességét.
Kontaktszemély: Maite Ferrando
Weboldal: www.kveloce.com
4. SENIOR EUROPA S.L. (KVC)
A Kveloce I+D+i egy több mint 10 éves tapasztalattal rendelkező KKV, ami kutatásfejlesztéshez kapcsolódó projektek innovációjára, megvalósítására és kiaknázására szakosodott. A Senior Europe (K-veloce I+D+i) által kínált szolgáltatások a következő témákat ölelik fel:
· Kutatásfejlesztés és innovációs projektek menedzselése, egyénileg vagy együttműködésben
· Tudásmenedzsment és üzleti innovációs folyamatok
· A kutatásfejlesztési projektek kiaknázásának és terjesztési stratégiáinak meghatározása, illetve fejlesztése
· Társadalmi hatásvizsgálat (kutatási és innovációs projekteken belül), beleértve a társadalmi elfogadottságot
· Polgári elköteleződési stratégiák és közös alkotási módszerek
A Kveloce I+D+i földrajzi területét tekintve, kiterjed az európai és nemzetközi hatókörre, de a vállalat Spanyolországban található, Valenciai, Asztúriai és Madridi fióktelepekkel.
A K-veloce I+D+i nagy szakértelemmel rendelkezik a KKV-knak és a kutatóközpontoknak szánt tevékenységeket illetően; a Kveloce I+D+i különösen tanfolyamokat és szemináriumokat, valamint virtuális és online tanulási platformokat fejleszt és valósít meg. Ezenkívül a vállalat tudományos kezdeményezésekbe is involválódik. Bevonódik és hozzájárul a folyamatokhoz a szakértelmével, például az Európai üzleti trendeket illetően a Valenciai Egyetem, a Technológián alapuló Innovatív Üzlet Megalkotása és Menedzsmentje nevű, és a Valenciai Katolikus Egyetem Üzleti Innováció nevű mesterképzések keretében.
Kontaktszemély: Hein Raat
Weboldal: www.erasmusmc.nl/en
5. Erasmus Universitair Medisch Centrum Rotterdam (EMC)
Az Erasmus Egyetem Orvosi Központja (www.erasmusmc.nl) Hollandia legnagyobb egyetemi orvosi központja, megközelítőleg 14.000 alkalmazottal. Mindamellett, hogy a legnagyobb számú egyetemi kórházi tudományágat mondhat magáénak, kiváló egészségtudományi és általános kutatási részlegekkel is rendelkezik.
A Közegészségügyi Tanács Európa és a világ egyik legjobb orvosi kutatóintézete. A szervezet mintegy 130 embert foglalkoztat (köztük 100 tudományos munkatársat). Kutatásukat a helyi, nemzeti és nemzetközi közegészségügyi vagy egészségügyi szervezetekkel szoros együttműködésben végzik, amelynek során két fő programban szerveződnek: Meghatározó és elsődleges megelőzés (azaz a népesség egészségének társadalmi és fizikai meghatározó tényezőinek jobb megértése, elsődleges megelőző beavatkozások hatékony fejlesztése a lakosság egészségének javítása érdekében) és másodlagos megelőzés, illetve ellátás (azaz a lakosság egészségéhez való hozzájárulás az egészségügyi beavatkozások folyamatának, hatásainak és költséghatékonyságának értékelésével).
Kontaktszemély: Ertugrul Tanrikulu
Weboldal: www.edirne.bel.tr
6. EDİRNE ÖNKORMÁNYZATA (EDM)
Edirne önkormányzata Edirne tartomány központi önkormányzata, amelyet 1867 -ben alapítottak. Önkormányzatunk közszolgáltatást nyújt 180.237 lakosnak 1452 alkalmazottal, akik 21 direktóriumban dolgoznak, ezek közül néhány: várostervezés, víz- és szennyvízkezelelés, takarítás és a környezetvédelem, parkok és kertek rendezése, közlekedési munkák, PR, kultúra és a szociális munkák. A különböző részlegek 21 igazgatóhoz, 5 alpolgármesterhez és a polgármesterhez tartoznak.
Önkormányzatunk rendelkezik EU-s és nemzetközi kapcsolatok osztállyal is, amelyek a különböző EU által finanszírozott és egyéb projekteket írják és koordinálják, továbbá a testvérvárosi és minden más nemzetközi kapcsolathoz fűződő munkát látják el.
Kontaktszemély: Baha KUBAN
Weboldal: www.demirenerji.com
7. DE SURDURULEBILIR ENERJI VE INSAAT SAN. TIC. LTD. STI. (DEM)
A Demir Enerji tapasztalattal rendelkezik a fenntartható energia, az energiapolitika, a szén -dioxid -kezelés és a városi fenntarthatóság területén. Demir Enerji számos projektben vett részt az önkormányzatok fenntartható energiával kapcsolatos cselekvési tervének kidolgozásában, úgy, mint İzmir, Bursa, Antalya városok és Bornova (İzmir), Seferihisar (İzmir), Tepebaşı (Eskişehir), Maltepe (İstanbul) kerületek, amelyek közül néhányat a helyi fejlesztési ügynökségek támogatnak. A legújabb Éghajlatváltozási Cselekvési Tervek kidolgozásra kerültek, beleértve a városok (Bursa, Kadıköy) klímaadaptációs terveit is. A projektek a városfejlesztés dinamikájának és kilátásainak mélyreható elemzését tartalmazták, figyelembe véve a városi migrációt, a demográfiai és gazdasági fejleményeket, valamint az igazgatási felelősség változásait. Az EE cselekvési terveinek fejlesztése az épített környezetre vonatkozóan, alacsony szén -dioxid -kibocsátású városi közlekedés, a megújuló erőforrások helyi előállítása és kínálata, hulladék- és vízgazdálkodás. A helyi önkormányzatokkal való munka során szerzett tapasztalat lehetővé tette a Demir Enerji számára, hogy részt vegyen és fejlessze az Európai Bizottság által finanszírozott Smart City projekteket.
Kontaktszemély: Lucie Middlemiss
Website: www.demirenerji.com
8. LEEDSI EGYETEM (UNIVLEEDS)
A Leedsi Egyetem (UNIVLEEDS) világszerte elismert oktatási és kutatási színvonaláért, és a 93. helyen áll a 2019-es QS World University Rankings sorrendjében. Leeds az Egyesült Királyság 10 legjobb egyeteme között van (Times/Sunday Times, 2018), és 2017 -ben az Egyesült Királyság Év Egyetemévé választották a diákoktatásban való kiemelkedő elkötelezettsége miatt (Times/Sunday Times). A legutóbbi kutatási kiválósági keretrendszer (REF) eredményei azt mutatták, hogy kutatási tevékenységének 82,76% -a csúcsminőségű minősítéssel rendelkezik. Vagy „világvezető”, vagy „nemzetközileg kiváló” minősítésű, így állandó tagja az Egyesült Királyság rangos kutatás intenzív egyetemek Russell Csoportjának.
Kontaktszemély: Koen Straver
Weboldal: www.tno.nl
9. Holland Alkalmazott Tudományok Kutatási Szervezete (TNO)
A TNO Európa egyik legfőbb alkalmazott kutatási és technológiai szervezete. A TNO hozzávetőleg 3000 fős létszámmal rendelkezik és az éves forgalma közel egymilliárd euró. A TNO alkalmazott kutatást és fejlesztést végez többek között az egészséges életmód, az ipari innováció, a közlekedés és szállítás, az épület-infrastruktúra, a körforgásos gazdaság, az energiatechnológia, illetve a védelem és biztonság területén. A TNO számos nemzetközi programban vesz részt, különösen az EU által finanszírozott együttműködési projektekben.
Kontaktszemély: Miriam Eisermann
Weboldal: www.energy-cities.eu
10. ENERGIA VÁROSOK (ENC)
Az Energia Városok 30 ország 1000 városából álló közösség. Megbízható párbeszédet facilitálunk a helyi vezetők, valamint az EU és a nemzeti intézmények között az európai energiaátmenet felgyorsítása érdekében. A hálózat az élenjárókat és az energiaátmenet indítóit, a városi tisztviselőket és a műszaki szakértőket gyűjti össze.
Az Energiavárosokat 11 ország 11 városból álló igazgatótanácsa irányítja, amelynek jelenlegi elnöke Németország Heidelberg városa.
2009 óta az ENC koordinálja a Polgármesterek Európai Szövetsége (CoM) kezdeményezést, amely jelenleg közel 10 000 aláíró várost és 219 régiót támogat a fenntartható energiára és éghajlatra vonatkozó cselekvési terveik kidolgozásában és végrehajtásában.
Kontaktszemély: Alberto Pilotto
Weboldal: www.galliera.it
11. ENTE OSPEDALIERO OSPEDALI GALLIERA (EOG)
Az Ente Ospedaliero Galliera (EOG) egy állami szervezet, amelyet Galliera hercegnéje alapított 1877 -ben. A D.P.C.M. 14/07/1995 számú törvénye alapján Nemzeti fontosságú és magas specializációjú központként definiálták, a Nemzeti Egészségügyi Rendszer részeként. A kórház 9 egészségügyi részlegből, 4 hivatali osztályból és 4 osztályközi részlegből áll, közel 500 férőhellyel. A kórházban található a csontvelő -donorok olasz nemzeti nyilvántartása és egy új technológiai központ, amely a következőket tartalmazza: 1 pozitronkibocsátó tomográfia (PET), 3 számítógépes axiális tomográfia (CAT), 3 mágneses rezonancia, 3 lineáris gyorsító, 2 angiográfia és 1 MID (vasfém detektor), amely egyedülálló a világon. Az EOG egyik fő célkitűzése a kutatási és a technológiai fejlesztés. 2003 -ban tudományos bizottságot, 2008 -ban klinikai kísérleti kutatóegységet hoztak létre.
Kontaktszemély: Elmas Arus
Weboldal: www.sifirayrimcilik.org
12.ZÉRÓ MEGKÜLÖNBÖZTETÉS ALAPÍTVÁNY (ZDA)
A Zéró Diszkrimináció Alapítványt (ZDA) 2009 -ben alapította roma aktivisták és önkéntesek egy csoportja, annak érdekében, hogy megerősítse a roma és más kisebbségi csoportok képességeit, akik a romákhoz hasonlóan élnek Törökországban. A céljuk, hogy bizonyos készségekkel vértezzék fel őket, hogy sikeresen megbirkózzanak minden gazdasági, társadalmi és kulturális megkülönböztetéssel és kihívással, amivel nap mint nap szembesülnek. Az egyesület értékvállalása, hogy különösen a nőket és a roma fiatalokat szólítsa meg, és nagyra tartja a civil társadalmi szervezetekkel, közintézményekkel és más roma szervezetekkel való együttműködést. Ezenkívül projekteket valósít meg a romák foglalkoztatásának támogatására, a roma civil társadalmi szervezetek kapacitásainak kiépítésére, valamint nyilvános érdekképviseleti kampányokat, lobbitevékenységeket szervez, amelyek a helyi és a központi állami intézményeket, valamint más politikai döntéshozókat céloznak meg. Az elmúlt két évben a ZDA számos tevékenységet és projektet hajtott végre a problémák megoldása érdekében, amivel a roma csoportok szembesülnek. Néhány tevékenységük monitorozta a nemzeti és nemzetközi roma stratégiákat és azok végrehajtását; jog alapú megközelítés és kapacitás-támogatás biztosítása a rom, dom, lom és abdál cigány etnikai csoportok által létrehozott civil társadalmi szervezetek számára. Ezenkívül Diyarbakırben, Gaziantepen, Hatay-Kırıkhanban és Şişli-İzzetpaşán létrehoztak közösségi központokat, hogy támogassák a roma csoportokat közösségi életükben.
Kontaktszemély: Szkordilisz Flóra
Weboldal: www.mut.hu
13. MAGYAR URBANISZTIKAI TUDÁSKÖZPONT
A MUTK egy kutatóközpont, ahol városfejlesztéssel kapcsolatos innovatív megoldásokat keresünk. Tudásközpontként küldetésünk, hogy megoszthassuk és terjeszthessük a tudásunkat, különösen az önkormányzatok számára. A MUTK a Magyar Urbanisztikai Társaság által került megalapításra 2001 -ben. A Társaság az ország minden tájáról, különböző szakmák szakértőit integrálja a várostervezés területén. Ezért a MUTK széles hálózattal rendelkezik a tervezés szakmai területén, és együttműködik számos helyi hatósággal, egyetemmel és kutatóközponttal. Fő szolgáltatásaink a következők: – kutatás, – stratégiai tervezés, -kommunikáció és partnerségépítés. A MUTK releváns tapasztalattal rendelkezik az energiahatékonyság és a klímaváltozás mérséklését illetően, várostervezési kontextusban. Részt veszünk az energiahatékonyság nemzetközi programjaiban, és a MUTK lett megbízva azzal, hogy elkészítse az önkormányzatok számára a SEAP -okat. Szakértelmünk és munkánk négy témára összpontosít: 1. épületállomány, 2. mobilitás, 3. helyi, megújuló energiatermelés 4. éghajlati hatások a városi zöldterületekre. A program keretében fő tevékenységeink a következők: – tervezés, – a legjobb gyakorlatok összegyűjtése és megosztása, – képzések szervezése, – információk megosztása hírleveleken keresztül: események, támogatási lehetőségek, esettanulmányok, – partnerségépítés.
Kontaktszemély: Horváth Dániel
Weboldal: www.obuda.hu
14. BUDAPEST III. KERÜLET, ÓBUDA-BÉKÁSMEGYER ÖNKORMÁNYZATA (OBM)
Budapest huszonhárom kerületből áll, Óbuda-Békásmegyer a magyar főváros 3. kerülete. A kerület a város északnyugati peremén fekszik és a Duna jobb partján húzódik. Óbuda-Békásmegyert közel 127 000-ren lakják csaknem 40 km2-es területén.
A kerületet, karakterét tekintve változatos formájú épületek és lakók jellemzik, beleértve a „faluházat” is, amely Magyarország legnagyobb szovjet típusú tömbházállományának számít, 886 lakásával.
Óbuda-Békásmegyer Budapest második legnépesebb és a második legnagyobb kerülete. Elhelyezkedése miatt összekötő szerepet tölt be a városközpont és az agglomerációs zóna között.
A 3. kerületi önkormányzat feladatai és hatáskörei tovább oszthatók:
· kötelező; például.: óvodai gyermekfelügyelet; általános iskolai oktatás; alapvető egészségügyi és szociális szolgáltatások; helyi közutak és köztemetők fenntartása; a nemzeti és etnikai kisebbségek jogainak érvényesítése stb.
· nem kötelező funkciók és kompetenciák; például.: állampolgári elköteleződés, közvetlen interakció a helyi érdekelt felekkel, helyi várostervezés a részvételi tervezési szempontok tekintetében
A kerületet Budapest egyik legelkötelezettebb és legfejlettebb kerületének tartják, ahol széles körben használják a távfűtést, számos energetikai felújításon átesett épület, több napelemes berendezés található és erős a polgári elkötelezettség. A kerület nagyon elkötelezett a fenntarthatóság mellett; az energiahatékonyság, az egészséges életkörülmények és a polgárok jóléte kulcsfontosságú szerepet játszik a döntések meghozatalában.
Kontaktszemély: Elena Petrova
Weboldal: www.asidees.org
15. ASIDEES (ASIDEES)
Az ASIDEES (www.asidees.org) 2009-ben, Bécsben, Ausztriában alapított magán jogi entitás nonprofit státusszal (Verein). A különböző országokból érkező tagjainak elképzeléseit képviselve az ASIDEES célja a multidiszciplináris tanulmányok, az alkalmazott kutatás, a kísérleti prototípus-készítés és a modern társadalmak felé vezető pozitív utak különböző szolgáltatásainak integrálása. Az ASIDEES tagok által bevezetett innovációs szolgáltatások új alkalmazási területeket támogatnak, és gyakorlati módon kezelik a globális kihívásokat, mindig a fenntarthatóság, az emberiség, az életminőség folytonos fejlődése és a biológiai sokféleség, valamint a zöld ökoszisztémák céljait követve.
Az ASIDEES jelentős mennyiségű alkalmazott kutatási tevékenységeket folytat, (mind alapvető, mind ipar-orientált vonatkozásban,) valamint technológia-átviteli intézkedéseket, amelyet a Horizont 2020 különböző projektjeiben alkalmaz.
Eredményeit a legutóbbi és az éppen folyó Smart Urbana (2017 Horizont 2020) és a Smart Pedestrian Nets (2017-2019 a JPI Europe által) projektek demonstrálták.
Az ASIDEES erős multidiszciplináris és multikulturális nemzetközi, tapasztalt szakemberekből álló csapattal rendelkezik, amely lehetővé teszi innovatív megoldások fejlesztését Európa -szerte és azon kívül, transznacionális együttműködésben.
Az ASIDEES kulcstevékenységi területei közé tartozik a különböző komplex folyamatok és rendszerek nyílt kiber-biofizikai modelljeinek alkalmazása a városi területeken, az ipari vállalatokban és az e-egészségügyben. A modelleket Digital Twin motorként működtetik, amelyek összekapcsolják a fizikai és digitális világokat, és lehetővé teszik az AI és a Big Data által vezérelt átalakítást, hogy segítsék a magán- és állami szervezeteket az intelligens és fenntartható irányításban és menedzsmentben.
Kontaktszemély: Sofija Bogeva
Weboldal: www.skopje.gov.mk
16. SKOPJE VÁROSA (SKOP)
Szkopje a Macedón Köztársaság fővárosa és közigazgatási központja. A legutóbbi, 2002 -es hivatalos népszámlálás szerint Szkopje mintegy 500 000 lakossal rendelkezik, de a valós szám, beleértve a tágabb városi területet, 600 000 körül van. A városban található minden nemzeti szintű szabályozási és közigazgatási szerv, és ott a leggazdagabb a társadalmi, kulturális, gazdasági és politikai élet. Szkopje a fő forgalmi csomópont központja is két nemzetközi kommunikációs folyosó, az E-75 észak-déli irányú és a 871 és E-65 kelet-nyugati irányú kereszteződésében. Szkopje városa a helyi önkormányzatok egy külön fajtája, amelyet külön törvény szabályoz Szkopje városára vonatkozóan. Szkopje városa jelenleg 14 különböző egységből, állami vállalatokból és közintézményekből áll. Szkopje városa hosszú távú kétoldalú együttműködést alakított ki testvérvárosokkal, szerte a világon. A Nemzetközi Együttműködési részleg a nemzetközi és az EU által finanszírozott projektekért, továbbá a nemzetközi finanszírozási intézményekkel fenntartott kapcsolatokért felelős egység. Emellett részt vesz az EU integrációs folyamataiban és együttműködésben a nem kormányzati szervezetekkel és alapítványokkal. A nemzetközi együttműködés osztálya az EU -projektek helyi koordinátora, ahol Szkopje városa partner. A személyzet 12 magas szintű szakemberből áll, akik több mint 20 nemzetközi projektben vettek részt. A helyi uniós projektbizottságot a nemzetközi együttműködési osztály irányítja.
Kontaktszemély: Gints Reinsons
Weboldal: www.jelgava.lv
17. JELGAVA VÁROS ÖNKORMÁNYZATI SZERVEZETE “JELGAVA ÖNKORMÁNYZAT OPERATÍV INFORMÁCIÓS KÖZPONT“ (JPOIC)
Jelgava Város Operatív Információs Központja (JPOIC) 2011 -ben jött létre, Jelgava Városi Tanácsa által, mely átfogó kommunikációs, információcsere- és elemzési mechanizmusokat használ, amelyek közvetlen kommunikációt biztosítanak Jelgava lakói és az állami, illetve önkormányzati intézmények, kereskedelmi társaságok és a Polgárvédelmi Bizottság között, az infrastruktúra fenntartása, az operatív szolgáltatások, a tűzoltó és mentő szolgálat, a sürgősségi orvosi ellátás, az állami rendőrség, a nemzetőrség, stb. tekintetében. 2016 óta önálló intézményként működik. A központ funkciói:
· az összehangolt információáramlás és elemzés biztosítása;
· a kritikus infrastruktúra monitoring rendszereinek felügyelete és irányítása;
· a kritikus infrastruktúra -szolgáltatók által megadott adatok bevitelére vagy feldolgozására.
A Jelgava Város önkormányzatának Operatív Információs Központja azért jött létre, hogy felügyelje és koordinálja a helyi Polgárvédelmi Bizottság (CPC) szükségleteihez előírt intézkedéseket. Az intézmény szoros együttműködésben működik az Állami Tűzoltó- és Mentőszolgálattal, az állami rendőrséggel, a városi rendőrséggel, az állami környezetvédelmi szolgálattal, a sürgősségi orvosi szolgálattal és a kritikus infrastruktúrát fenntartó szervezetekkel.
A JPOIC fő szerepe, hogy felügyelje és értékelje a potenciális kockázatokat és az aktuális adatokat a meteorológiai és a vízállásmérő állomásokról, útfelület -érzékelőkről, kritikus infrastrukturális objektumokról. Az empirikus adatok alapján kidolgoztak eljárásokat a katasztrófa előtti időszakban, a tényleges katasztrófa időszakában és a katasztrófa utáni időszakban meghozandó intézkedésekre, a CPC döntéshozatali folyamatának egyszerűsítése érdekében, valós idejű adatok alapján. A közvédelem érdekében nyílt hozzáférésű interaktív árvízi térképet hoztak létre, ahol a lakosok felmérhetik a háztartások árvízkockázatának valószínűségét. Korai figyelmeztető rendszert hoztak létre annak érdekében, hogy a lakosok információkat kaphassanak a háztartásaikat érintő potenciális veszélyhelyzetekről, beleértve, de nem kizárólagosan az olyan fenyegetéseket, mint az árvíz, a kémiai katasztrófák, a tűzesetek stb. A mindennapi műveletek során a JPOIC felügyeli a kritikus infrastruktúra tényleges helyzetét, és segíti a lakosságot a problémamegoldásban, ami az Önkormányzat funkcióira alkalmazható, továbbá szorosan együttműködik az infrastruktúra -fenntartó intézményekkel az esetleges infrastrukturális károk vagy meghibásodások megelőzése érdekében.
Kontaktszemély: Hans van der Logt
Weboldal: www.heerlen.nl
18. HEERLEN ÖNKORMÁNYZATA (HEERLEN)
Politikai, térbeli és gazdasági vigaszon belül a Parkstad Limburg régió (250 000 lakos, 7 településsel: Heerlen, Brunssum, Kerkrade, Landgraaf, Beekdaelen, Simpelveld en Voerendaal) „Parkstad Limburg Energie Transitie” (PALET) elnevezésű új energiaátállási tervet dolgozott ki, amely a régión belüli energiafogyasztás jól összehangolt és strukturált elemzésén alapul (PALET 1.0-regionális és PALET 2.0-helyi). Mind a 7 település elfogadta a tanulmány azon következtetését, hogy 2040-ig, mint régió, energiasemlegessé válik. Egy egyhangú döntés a törekvés érdekében. Az energiahatékonyságról és a fenntartható energiatermelésről szóló potenciális tanulmány alapján a regionális testület integrált és összehangolt tanácsot adott a helyi önkormányzati testületeknek a 2016-2020 közötti ütemtervhez, 8% -os célkitűzéssel. Ennek elérésének fő módja a jó gyakorlatok bemutatása, valamint a polgárok és a vállalkozók kihívása és bevonása, hogy segítsenek céljaink elérésében. Heerlen önkormányzata ezt az ütemtervet az aktuális nemzeti jogszabályok alapján, új, biztonságos SEAP -ra alakítja át.
Kontaktszemély: Stephen Blackburn
Weboldal: www.leeds.gov.uk
19.LEEDS VÁROSI TANÁCSA (LCC)
Leeds Anglia második legnagyobb helyi önkormányzata, 552 négyzetkilométeres területen. Nagy ellentétek övezete, beleértve a sűrűn lakott belvárosi zónát, a szegénység és nélkülözés kihívásaival asszociálva, valamint egy tehetősebb városközpontot, illetve külvárosi és vidéki hátországot falvakkal és mezővárosokkal.
A legutóbbi, 2011 -es népszámlálás azt mutatja, hogy Leeds lakossága 751 500 fő, amely 320 600 háztartásban él. Ez 5% -os növekedést mutat a 2001. évi népszámláláshoz képest. Leeds viszonylag fiatal és dinamikus lakosságú, és egyre sokszínűbb város, több mint 140 etnikai csoporttal, beleértve a fekete, az ázsiai és más kisebbségi etnikai csoportokat, amelyek a teljes lakosság majdnem 19% -át teszik ki, szemben a 2001 -es 11% -kal.
A tanács megközelítőleg 12 000 embert foglalkoztat, és évente csaknem 2 milliárd fontot költ arra, hogy több száz különböző szolgáltatást nyújtson közvetlenül is és partnereinkkel együtt is.
100 millió font – A beruházási keret, amelyet Leeds városi tanácsa (Egyesült Királyság) 2021 -ben konkrét energiahatékonysági kezdeményezésekre szán.
A fűtőanyagszegénység különösen aggasztja a tanácsot és prioritásként kezeli. 56 000 tanácsi ingatlanával és több mint 100 000 bérlőjével a szerv felelős bérbeadónak tekinti magát, és azt szeretné, ha a bérlői a lehető legjobb körülmények között élnének. A társadalmi elszigeteltséghez hasonlóan, amely a tanács másik prioritása, a fűtőanyag -szegénységet gyakran nehéz azonosítani, ezért a tanács azt vizsgálja, hogy a technológia hogyan segíthet az esetek azonosításában.
Külső Tanácsadó Testület
A külső tanácsadó testület hat, egymást kiegészítő profillal rendelkező szakértőt hoz össze, akik a WELLBASED csapat „edzőtársai” lesznek, mivel sokéves tapasztalatuk és multidiszciplináris perspektívájuk alapján tanácsokat fognak adni.
- William Baker, Városi tanács (Egyesült Királyság)
- Sergio Tirado Herrero, Környezettudományi és Technológiai Intézet, Universitat Autonoma de Barcelona (ICTA-UAB) (Spanyolország)
- Erio Ziglio, Tiroli Alkalmazott Tudományok Egyeteme (Ausztria), Management Centre Innsbruck, (Ausztria), Glasgow Caledonian Egyetem (Egyesült Királyság)
- Joao Gouveia, Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Cièncias e Tecnologia (Portugália), Portugál Társaság az Energiagazdaságért (Portugália), Drawdown Európa Kutatási Társaság (Hollandia)
- Ivana Roguli, Európai Energia és Klímapolitika Intézet (Hollandia), Rijekai Egyetem Gazdaság és Üzleti Kar (Horvátország)
- Elena de la Poza, Universitat Politècnica de València (Spanyolország)